Türkiye İnternet Tarihi

Türkiye İnternet TarihiTürkiye’de internet çalışmaları, Aralık 1991 tarihinde ODTÜ ve TÜBİTAK ortak projesi olan TRNET ile başladı. TR-NET o zamana kadar çalışan TUVAKA (Türkiye Üniversite ve Akademik Kurumlar Ağı) farklı bir yaklaşım ile kullanıcı sınırlaması getirmeden her kişi ve kurumu internete bağlamayı amaçlıyordu. Yurtdışı bağlantı başvurusu Mart 1992’de NSF ( National Science Foundation) yapıldı. NSFNET’den gelen olumlu cevap üzerine yapılan teknik çalışmalar sonucunda, ilk bağlantı 24.09.1992 tarihinde Hollanda’nın Nikhef araştırma merkezine X.25 bağlantısı kullanılarak yapılmıştır. Böylece uluslar arası internet ağına Türkiye de dahil edilmiştir. X.25 bağlantısı çok pahalı olması nedeniyle günlük hayata sokulamamıştır. İnternetin günlük hayata girmesini sağlayan bağlantı NSF ve ODTÜ  arasında 12 Nisan 1993 tarihinde 64 kbps’lik kiralık hat üzerinden Wahington’dan gerçekleştirilmiştir. PTT tarafından sağlanan bağlantı uzun bir süre tüm ülkenin tek internet çıkışı olmuştur. 1994 yılında Ege Üniversitesi 64 kbit hızında ikinci internet bağlantısını gerçekleştirmiştir.

TURNET

Türkiye’nin ilk internet alt yapısıysa 1996 yılında TURNET olarak devreye girdi.  Türkiye internet teknolojisi TURNET ile birlikte ticari kuruluşlar ve hane halklarına ulaşabilmiştir. TURNET’in biri Ankara’dan diğer ikisi de İstanbul’dan olan 2Mbit/san hızındaki hattından yararlanan internet servis sağlayıcı şirketleri 1997 yılına kadar 80’e ulaşmıştır.  Superonline gibi şirketler de bu yıllarda kurulmuş ve hizmetini üçüncü kişilere satmaya başlamışlardır. 1997 yılının sonlarına doğru kesin bir rakam olmamakla birlikte Türkiye’de internet servis sağlayıcılar üzerinden internet hizmeti alan ticari şirket sayısı 10.000’e, internete bağlanan bilgisayar sayısı 30.000’e, yine her bilgisayar bağlantısından 8 kişinin yararlandığı varsayımına dayanarak, internet kullanan kişi sayısı 250.000’e ulaşmıştır.

NEDEN E-KATALOG?

 
E-katalog nedir?Elektronik ortamda hazırlanan, baskı ve kağıda ihtiyaca duyulmadığı için maliyeti de düşen, basılı olmadığı için eskimeyen ve en önemlisi tükenmeyen araçlarına e-katalog denir. CD ortamında veya internet ortamında yayımlanabilen bu ürünler, gerçek basılı halde olan ürünler kadar değerlidir.

Seo

Seo Fiyatları